November - Reisverslag uit Pisa, Italië van Berdien Kramer - WaarBenJij.nu November - Reisverslag uit Pisa, Italië van Berdien Kramer - WaarBenJij.nu

November

Door: Berdien Kramer

Blijf op de hoogte en volg Berdien

26 November 2016 | Italië, Pisa

Op 1 november zijn Nathalie en ik voor de allerlaatste keer naar het strand in Viareggio geweest! Daarna is de temperatuur gedaald en we hebben veel regen gehad deze maand. De pisanen noemen november ook wel 'de regenmaand'.

ESN had voor deze maand een weekendje naar Rome georganiseerd. Hier was erg veel animo voor, Miquella en ik waren gelukkig uitgeloot! De kosten waren maar €150 voor drie dagen en twee nachten in rome inclusief twee keer ontbijt en avondeten, en een tour door Rome. Erg goedkoop dus, aangezien een enkel treinritje naar Rome al €70 kost. Ik was nog nooit in Rome geweest dus ik heb mijn ogen uitgekeken. Ik ben heel erg verliefd geworden op deze geweldige stad met haar vele verhalen uit de geschiedenis. We hebben enorm genoten. Ook was het fijn dat wij in Rome lekker weer hadden terwijl het in Pisa stormde.

Op 18 november ben ik voor een weekendje naar Nederland gevlogen omdat mijn broer en schoonzus een kindje hadden gekregen. Het was erg mooi om de baby te zien en om na 9 weken mijn familie weer te zien. Ook had ik mijn vriend erg gemist.

Het weekend daarna kwamen mijn vier beste vriendinnen me opzoeken in Pisa. Het was erg leuk om ze alles te laten zien van mijn leven hier in Pisa. Ook zijn we een dagje naar Firenze geweest. Het was erg gezellig.

Verslag uit: Italië, Pisa

Studeren in Italië

Als exchange student studeren aan de Università di Pisa!

27 Januari 2017

Oktober

30 September 2016

De eerste weken
Berdien

Voor mijn studie International Business & Languages ben ik op uitwisseling in Pisa, Italië. Hier studeer ik aan de Università di Pisa. Met deze blog wil ik jullie op de hoogte houden van mijn leven in Pisa.

Actief sinds 27 Jan. 2017