Oktober - Reisverslag uit Pisa, Italië van Berdien Kramer - WaarBenJij.nu Oktober - Reisverslag uit Pisa, Italië van Berdien Kramer - WaarBenJij.nu

Oktober

Door: Berdien Kramer

Blijf op de hoogte en volg Berdien

29 Oktober 2016 | Italië, Pisa

Esther, Miquella, Nathalie zijn de maand goed begonnen met een bezoekje aan Siena. Wat een mooie stad! In pisa hebben we een hele gezellige wijnbar gevonden. Deze bevind zich in een steegje, is zo'n 20 vierkante meter groot en er komen alleen locals, dus er wordt geen engels gesproken. Hier wordt de lekkerste wijn geserveerd samen met de heerlijkste hapjes; een echt italiaans "aperitivo".

Deze maand zijn we vaak naar viareggio geweest om daar naar het strand te gaan, het is namelijk nog lekker warm hier. Hiervoor namen we de trein. Dit kost €2,40 en de reis is maar 20 minuutjes. Ideaal dus. Viareggio heeft een mooie boulevard met palmbomen waar zich veel restaurantjes bevinden en een mooi groot strand. We hebben hier vaak genoten van de zonsondergang.

Op 9 oktober hebben we dagtripje gedaan naar de Cinque Terre. De vijf dorpjes langs de kust met prachtige gekleurde huisjes. Ook dit deden we met de trein. Esther heeft wel een auto, maar de dorpjes zijn omringd door bergen dus dit is lastig te bereiken met de auto. Daarnaast is het met de trein veel sneller.

Het weekend daarna zijn we een weekendje naar Isola d'Elba geweest! We zijn met de auto van Esther naar Piombino gereden om vanaf daar de veerboot te nemen naar Elba. We verbleven in een mooi hotel in Portoferraio. We hebben dit zonnige weekend enorm genoten van al het moois wat dit eiland te bieden heeft, zoals verborgen strandjes en de haven van Portoferraio met talloze lekkere restauranten.

Op 22 oktober zijn we naar Volterra gegaan. Een prachtige stad in de bergen van Toscane. Hier is ook de film Twilight gedeeltelijk opgenomen. Hier hebben we vooral genoten van het geweldige uitzicht!

De lessen aan de Uni gaan erg goed. De leraren zijn niet al te goed in Engels lesgeven maar daardoor praten ze langzaam en is de stof wel goed te begrijpen. Ik heb gekozen voor de volgende vakken:
- Strategic management
- Businessplanning
- European economic law
- Service marketing
- Foodquality management & communication
- Servizi dei marketing (italiaans)

We hebben deze maand dus weel uitstapjes gemaakt om de omgeving van Pisa te leren kennen. Tot volgende maand!